ZACZNIJ  LEPIEJ  ZARZĄDZAĆ WŁASNYM  CZASEM!
Cały dzień wykonujesz swoje obowiązki, ale mimo to zawsze zostaje sporo niezałatwionych spraw, które nie zmieściły się w twoim napiętym grafiku? Miewasz poczucie, że czas przeciekł ci przez palce i w zasadzie niewiele udało się zdziałać przez cały dzień? Być może warto zastanowić się, jak poprawić produktywność, jak zarządzać zadaniami i sobą w czasie.

TWORZENIE LISTY ZADAŃ to najprostsza i najstarsza metoda wpływania na produktywność. Co to jest lista zadań?

Jak sama nazwa wskazuje to lista aktywności do wykonania każdego dnia, tyle że przelana na papier. Jedną z podstawowych zasad produktywności jest niezatrzymywanie zadań w głowie.

Cokolwiek się pojawi, zapisz! I pracuj nad tym, nad czym pracowałeś. Nie trzymaj tego w głowie.

Zapisuj wszystkie, najdrobniejsze zadanie w jednym miejscu. Następnie ustal priorytety, terminy i do roboty. Nie wszystkie zadania są tak samo ważne. Dzięki temu łatwiej zaplanujesz intensywność Twojego dnia.

Zaplanuj działania w formie ZADAŃ do wykonania, zapisz je i skreślaj po ich zrealizowaniu. Aż do momentu, w którym wyczyścimy listę. Jeśli to się nie uda, przenosimy obowiązki na kolejny dzień. Pamiętaj o zasadach:

  1. OGRANICZONA liczba zadań – jeśli będzie ich zbyt wiele, pod koniec dnia sfrustrujesz się, że połowy rzeczy i tak nie udało się wykonać. Lista będzie działać tylko wtedy, kiedy zaplanujesz tyle, ile rzeczywiście jesteś w stanie zrobić.
  2. Nadaj PRIORYTET zadaniom (np. kolorami zakreśleń lub wartością punktową). Dzięki temu uzyskasz wiedzę, które zadania absolutnie musisz wykonać. BRIAN TRACY, praktyk podwyższania efektywności w pracy, radzi, by dzień zacząć od zadania najtrudniejszego tzw. żaby, której nie mamy ochoty ruszać i która przez cały dzień patrzy na nas złowrogo, przypominając, że musimy w końcu się za nią zabrać. Jeśli ją “zjemy” na początku, reszta dnia będzie przyjemniejsza, mniej stresująca, a my zrobimy więcej, bo nie będziemy o niej co chwilę myśleć.
  3. BUFOR czasowy – nie planuj pełnych 8 godzin pracy, tylko zostaw ok. 20% bufor-zapas czasowy na nieprzewidziane wydarzenia oraz zadania, które zabrały więcej czasu niż przewidywał plan.
  4. KONKRETNOŚĆ zadań – punkty na liście powinny być SPRECYZOWANE I PROSTE w realizacji.

Duże zadania przytłaczają. Niekonkretne nie pozwalają na celowe działanie. Warto złożone obowiązki podzielić na mniejsze części, dzięki temu kończąc poszczególne etapy, zyskuje się poczucie sprawczości i lepiej kontroluje czas.

BYCIA BARDZIEJ EFEKTYWNYM MOŻNA SIĘ NAUCZYĆ!

Lepsze zarządzanie sobą i swoimi zadaniami to większa skuteczność i mniejszy poziom zmęczenia, dzięki niższemu poziomowi stresu oraz więcej czasu dla siebie czy dla rodziny.

ZACZNIJ JUŻ TERAZ 😉


0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Follow by Email
Instagram